Sivut

sunnuntai 24. helmikuuta 2013

31 days nail challenge, day 28: inspired by a flag + ohje!



Näitä haastekynsiä mä odotin toooodella pitkään! Mulla oli siis haaveena jo varmaan puoli vuotta sitten tehdä lippukynnet isobritannian lipusta, mutta päätin säästää ne tätä haastetta varten.


Kynsissä on pohjalla China glazen frostbite. Lippu on maalattu oumaxin akryylimaaleilla ja pitkäpäisellä siveltimellä. Lisänä on helmet, jotka on kiinnitetty mereneidin top it all -top coatilla.


Kyllä mä olen näihin kynsiin niin rakastunut  Tuo CG:n lakka on aivan sykähdyttävän ihana sininen, vaikken yleensä välitä sinisestä tippaakaan. Nää kynnet ei nyt onnistuneet ehkä ihan just niin kun mä halusin: noi punaiset poikittain olevat viivat eivät oikeasti brittien lipussa kosketa tuota keskustaa, mutta mä feilasin sen, enkä voinut enää korjata tilannetta, joten näillä mennään :D Silti mä kyllä tykkään näistä kynsistä kyllä ihan hirveesti :))


Ohje


1. Lakkaa kynnet sinisellä lakalla.
2. Tee sitten valkoisella kynsilakalla tai akryylimaalilla ristin muotoinen kuvio.
3. Seuraavaksi tee poikkiviivat. Saat viivat helposti symmetrisesti, kun aloitat aina ristin keskustasta.
4. Tee lopuksi viivat punaisella kynsilakalla tai akryylimaalilla. Muista olla feilaamatta niin kuin minä ja jätä pienet välit poikittaisten viivojen ja ristin keskustan väliin :D Lisää vielä päälyslakka ja olet valmis :)

Muistakaahan sitten antaa valkoisten viivojen kuivua, ennen kuin teette punaiset viivat! Jos käytät akryylimaalia, suosittelen lisäämän päälyslakan, ettet pilaa kuvioita esim. seuraavan kerran pestessä käsiäsi. Jos käytät erillistä sivellintä, etkä esim. valmista nail art lakkaa, kannattaa siveltimeksi valita mahdollisimman pitkäpäinen sivellin, jossa ei ole aivan ohut kärki, vaan paksuus saisi olla mahdollisimman lähellä viivojen paksuutta, jotta saat viivat aikaiseksi yhdellä vedolla. Ja muistakaa, tarkassa symmetrisessä työssä maltti on valttia, joten vetäkää henkeä ja sitten vaan viivoja sutimaan! :D

Mitäs tykkäsitte ohjeista ja kynsistä?

6 kommenttia:

  1. Oon pitkään jo suunnitellut tekeväni kans tämmöiset lippukynnet, itsellä kans tämä haaste menossa blogissa, tuota sun ohjettasi noudattaen onnistun varmasti. Ihanat kynnet. :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Tämähän tuli sit hyvään saumaan! :) Täytyykin käydä kurkkailemassa sun haastekynsiä! :)

      Poista
  2. Ihanat kynnet ja kiva että ohje on mukana! :) voisin itsekin kokeilla! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva kun tykkäät! :3 Ei muuta kun kokeileen vaan, linkkaa mulle sit jos kirjottelet blogiinkin! :))

      Poista