Sivut

tiistai 9. huhtikuuta 2013

Essietä kynsillä

Theboksen Pimp Your Nails -kynsikisa päättyi n. viikko sitten ja tämä tyttö suoriutui kisan ykköseksi :3

Sain palkinnoksi 50€ lahjakortin theboksen verkkokauppaan. Yksi käynti verkkokaupassa riitti ja tiesin heti mitä sieltä halusin tilata! Mä en omista vielä yhtäkään Essien lakkaa (voitteko kuvitella!), joten ostoskoriin päätyi niitä viisi kappaletta ja tilaajalahjaksi yli 50€ ostoksista sain vielä yhden essien lakan lisää! :3

Ridge Filler, 3-Way Glaze, To Buy Or Not To Buy, Tour De Finance, Orange It´s Obvious & Very Structured


Ridge filler


Uurteet täyttävä aluslakka. Sopii hyvin käytettäväksi myös esimerkiksi rakennekynsien kanssa.


3-Way Glaze


Vahvistava alus/päälyslakka. Kuivuu täysin kirkkaaksi.


To Buy Or Not To Buy


Vaalea laventelin värinen violetti kevyellä shimmerillä, joka ei tosin kynnellä näy niin hyvin kuin pullossa. Pilvisellä säällä shimmer ei näy kynnellä ollenkaan.. :(


Tour De Finance


Ihanan kesäinen, kirkkaan pinkki lakka shimmerillä. Tää on mun suosikki! <3


Orange, It´s Obvious


Kirkkaan (kuuma!) oranssi. Ihan ehdoton kesälakka, joka mun kokoelmasta on puuttunut!


Very Structured


Tumma ruskea, sopii mielettömän hyvin mun nahkatakin kanssa! Multa puuttuu ruskea lakka kokonaan mun lakkakokoelmasta ja tää oli just sellanen ruskean sävy, jonka kokoelmaani halusin :)


Pullo ja sävyvalikoima

Mun mielestä Essien pullot on jotenkin söpöjä :3 Tilavuus pulloissa on 15 ml. Lakkojen hinnat vaihtelee hiukan ostopaikasta riippuen. Esim. theboksella kaikki Essiet ovat VAIN 9,90 - 10,90€, mutta myös värivalikoima on todella suppea. Hyvin varustetuissa myyntiliikkeissä hinta kuitenkin keikkuu siinä 15 euron kummallakin puolella. Sävyvalikoima hyvin varustetuissa myyntiliikkeissä on tosi hyvä!

Sävykartta kopioitu Essien sivuilta. Kartta ei sisällä aivan kaikkia sävyjä.


Peittävyys, levittyvyys ja koostumus

Vertaan tässä nyt Essien lakkoja IsaDoraan, koska niissä on paljon samaa. Essien lakat kuivuvat siis tosi nopeasti, kuitenkin hieman hitaammin kuin IsaDoran lakat. Lakoissa oli ihana leveä sivellin, johon mä ihastuin myös IsaDoran lakoissa (miksei sitä voi olla kaikissa muissakin lakoissa?!). Levittyvyys ja koostumus oli myös Essien lakoissa ihan mahtava, ehkä hiukan parempikin kuin IsaDoralla. Peittävyys on samaa sarjaa IsaDoran kanssa, eli 2 kerrosta riittää. Joissakin lakoissa (kuten joissakin IsaDorankin lakoissa) jopa yksi kerros saattaa riittää ja varsinkin silloin jos on lyhyemmät kynnet kuin minulla :)


Ainoa outous tässä minun tilauksessa oli se, että kaikissa muissa lakoissa oli leveä sivellin, paitsi ruskeassa lakassa. Olenkin kuullut, että tämä leveä sivellin olisi "suomi sivellin" ja kapea taas "jenkki sivellin". Sitä en tajua miksi samasta verkkokaupasta sai kahta erilaista sivellintä :D Kapeammalla siveltimellä levittäminen ei ollut niin vaivatonta, kuin leveällä, mutta muilta ominaisuuksiltaan Very Structured (ruskea) yltää muiden Essie lakkojen tasolle. 


Lakat kynsillä

Näissä kynsissä on alla saamani essien aluslakka, sitten on 2 kerrosta kutakin värilakkaa ja kerros saamaani päälyslakkaa. Lakkaukset on olleet mulla nyt 4 päivää ja minkäänlaisia kulumisen tai vaurioiden merkkejä ei oo näkyvissä. Kaikinpuolin mun mielestä lakat vaikuttaa tosi laadukkailta :)




Yhteenveto

Vaikka mä tekstissä kehuinkin Essien lakkoja, niin ne ei silti ihan yllä mun ykköslakaksi. Vaikka monilta ominaisuuksiltaan (levittyvyys, sivellin jne.) Essiet yltää IsaDoran tasolle tai jopa sen yli, niin IsaDoran lakoissa kuitenkin hinta kertaostoksena (puolet halvempi) sekä inasen nopeampi kuivuvuus pitää IsaDoran edelleen mun ykkösenä. Sävyvalikoimaa mä en ala tässä vertaamaan, koska pidän kumpienkin lakkojen valikoimasta. Luultavasti kuitenkin se hinta on se, joka mulla ratkaisee, koska oon siinä suhteessa vähän pihi :D Haluan siis hyvää laatua edullisesti ja mulle IsaDorat on fiksumpi vaihtoehto, koska mä en käytä samaa lakkaa ihan kauheen montaa kertaa.. Jos joku kuitenkin lakkailee jollain lakalla kynsiään moneen kertaan, niin suosittelen ostamaan mielummin Essien lakan :) 

+ ihanan leveä sivellin
+ tosi laaja värivalikoima
+ levittyy mielettömän hyvin
+ loistava peittävyys (1-2 kerrosta)
+ kuivuu nopeasti (hiukan hitaammin kuin IsaDoran lakat)

- kallis kertaostos
- ruskeassa lakassa oli kapea sivellin :(


Tästä tuli nyt hieman pidempi ja erilaisempi lakkaesittely, kuin aiemmin. Aiempia esittelyjäni voit lukea OPI:n lakoista, IsaDoran lakoista sekä China glazen lakoista

Pidittekö tästä pidemmästä ja perusteellisemmasta esittelystä enemmän, vai jatkanko ensi kerralla vanhalla linjalla? :)

Mitäs pidätte Essien lakoista? Joko itse omistatte niitä? :)

18 kommenttia:

  1. Tälläiset esittelyt ovat kivoja, jatka näiden tekemistä! :)
    Itselleni Essien lakat ovat tällä hetkellä ykköslakkoja, vaikka en omistakkaan kuin neljä kappaletta, mutta ensimmäistä kertaa kuin kokeilin, niin OPI:n lakat jäivät kakkoseksi :D IsaDoran lakkoja en omista, enkä ole päässyt kokeilemaan. Harmi sinänsä sillä ne näyttävät ja kuulostavat todella hyviltä lakoilta. :/ Noh, kaippa sitten joku päivä pääsen niitäkin testailemaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäät! :) Varmasti näitä on tulossa lisää :) Kannattaa ehdottomasti ainakin kokeilla IsaDooraa, mä ainakin tykkään niistä ihan hirveesti :3

      Poista
  2. Todella paljon onnea ja ite omistan 3 joista yksi on myytävänä blogini lakkakirpparilla

    VastaaPoista
  3. Mulla ei itsellä ole vielä yhtään Essien lakkaa, vaikka haluaisin niitä kyllä kokeilla. Suomessa ne on vaan niin kauhean kalliita, ettei ole viitsinyt ostaa. Oon aika paljon katsellut Essien lakkoja verkkokaupoissa ja mun mielestä Essiellä on loppujenlopuksi aika köykäinen värivalikoima. Suurin osa Essien lakoista tuntuu olevan nudeja, vaaleanpunaisia ja punaisia. Oon itse saanut sellaisen kuvan, että Essie on merkkinä laadukas, mutta lakat on aika tylsiä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä löysin myös jotain Essien glitterlakkoja, ne oli aika kivan näkösiä :) Hmm.. en nyt vaan muista mikä sen kokoelman nimi oli.. V.punaisia ja punaisia on kyl aika paljon, mut mun makuun on myös tarpeeks muitakin lakkoja :) Mä tosin tykkään esim. v.punasista tosi paljon, et ehkä siks en nää niiden runsautta ongelmana :D Hinta on kyl tosiaan aika korkea, se on selkeä miinus :(

      Poista
  4. Ihania lakkoja! :)
    Ja onnittelut voittajalle! :P

    VastaaPoista
  5. Mä en omista yhtäkään essien lakkaa vielä :) Mutta juuri eilen ostin ensimmäisen ja nyt odottelen että se saapuu :) Aww!

    VastaaPoista
  6. Itse asiassa Keskisellä oli muistaakseni Essien lakat about 12 euroa pullo :D Eli pikkuisne halvempia kuin muualla vissiin, niin kuin monet muutkin kosmetiikkatuotteet (esim. Joe Blascon meikkivoiteet usein tarjouksessa hintaan 30 euroa kun normi hinta on 50) Pakko mainostaa aina kun tilaisuus tulee ;) Että jos joku asuu lähellä niin kannattaa käydä :D Löytyy muuten myös joitain Color Clubin lakkojakin, kuten myös Isa Doraa ja Orlyä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo keskinen näyttää olevan monen kosmetiikkamerkin kohdalla paljon edullisempi :) Muualla taas Essie on aika hintavaa :/

      Poista
  7. Pakko nytten tänne tulla kyselemään..
    Onko tämä tarpeeksi kattava paketti Akryylikynsien tekoa varten?
    http://www.mimax.fi/akryylikynnet-aloituspaketti-vylet-nails-p-2585.html
    Itseäni kiinnostaisi akryylit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näyttää ihan hyvältä setiltä! :) Tosin tarvitset tuohon varmasti lisää viiloja sekä esim. desinfiointiaineen välineille. :)

      Poista
  8. Mahtavaa!!! Hirmun paljon onnea voitosta!! :)

    Essien lakat on ihan huippuja, etenkin siis sillä suomisiveltimellä varustettuna. Mun mielestä se sivellin on juuri oikean levyinen ja sillä on helppo lakkailla. Isadorat jäävät mulla selkeästi kakkoseksi kamppailussa, oon kokeillut nyt kahta Isadoraa, ja niiden levittyvyys ei ainakaan yllä läheskään samalle tasolle Essien kanssa. Isadoran siveltimet kylläkin ovat hyvät, siis ne leveämmät :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :)

      Joo suomisivellin on kyllä ihan ehdoton! Siitä jenkkisiveltimestä en oikein tykänny :( Aijaa :o Mulla aina IsaDorat on levittyny hyvin :)

      Poista