Sivut

lauantai 13. heinäkuuta 2013

Hyvin onnistunut tikkuprojekti

Jos muutkin, niin minäkin.. Haha. :D

Monissa blogeissa on lähiaikoina pyörinyt tikkuprojekti, eli projekti jossa kaikki omistamansa lakat swatchataan muovisille tikuille. Itse tilasin läpinäkyvät tikut ebaysta, vaikka joka paikassa varoiteltiin siitä, etteivät läpinäkyvät tikut välttämättä kestä kynsilakkaa ja tikun pinta sulaa röpelöiseksi. Mutta mullapas kävikin tuuri. Sain tikut noin 2 viikossa kotiin ja lakkasin testiksi heti yhden tikun ja tadaa, tikkuni ei sulanutkaan!

Sitten ryhdyttiin vain tuumasta toimeen ja alettiin lakkaamaan oikein urakalla.. Mä arvelisin, että mulla meni noin neljä iltaa (pari tuntia per ilta) näiden tikkujen tekoon. Olisin varmaan selviytynyt tästä projektista nopeemminkin, jos en olisi katsonut kaiken maailman sarjoja samalla. :D


Jokaiseen tikkuun lakkasin 3 kerrosta lakkaa ja annoin niiden tietysti kuivua välissä. Nimet tikkuihin kirjoitin mustalla veden kestävällä tussilla.

Kiinnitys näissä tikuissa on niiden mukana tullut ruuvisysteemi (=näkyy alempana kuvissa), mutta en oikein tykkää siitä, koska jos joudun ottamaan pois tai lisäämän jonkun tikun tuonne väliin, joudun aina kiskomaan kaikki tikut pois. Tilasin siis ebaysta tälläiset (<- klik!) rinkulat tikuille. Niiden avulla saa minkä tahansa tikun noukittua muiden tikkujen välistä, tulispa noi jo pian!

Valmiit tikut jaottelin kolmeen osaan. Ensimmäisessä viuhkassa on v.punaiset-pinkit-punaiset.




Toisessa viuhkassa on laajempi väriskaala: neutraali-oranssi-vihreä-sininen.



Kolmannessa viuhkassa on topperit, holot ja tekstuurit.




Oon kyllä tosi tyytyväinen että tein nämä tikut, nyt on paljon helpompi inspiroitua eri kynsiä varten ja etsiä toisiinsa sopivia lakkoja, kun ennen oon tutkiskellut sävyjä lakkapulloista. :D

Kaiken lisäksi tää tikkuprojekti oli mulle hyvin rauhoittava ja opettavainen. Mulla oli pieni pelko perseen alla, että onko mulla hirveä määrä samanlaisia lakkoja, mutta yllätyksekseni sain todeta, ettei mulla oo mitään hätää! Muutama lähes dupe tuli tikkujen avulla bongattua, mutta se ei haittaa mua yhtään. Ai miksi? No koska lähes kaikki löytämäni dupet tai melkein dupet oli pinkkejä, ja niitä mulla ei voi olla koskaan liikaa!

Mikäli jotain muuten jäi kiinnostamaan nämä läpinäkyvät sulamattomat tikut, niin omani tilasin täältä!

Joko olette itse toteuttaneet "tikkuprojektin"?

8 kommenttia:

  1. Olen tehnyt tikkuprojektin ja epäonnistuin surkeasti. Pitäs tilata uusia tikkuja...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No höh! Mikä siinä epäonnistui? Oliko tikut huonoja? :(

      Poista
  2. Mun piti tilata uudet tikut, koska ostin nuo läpinäkyvät tikutin ja ne suli :D eli kohta on tikkuprohekti edessä uudestaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei :D Tuo on tuntunu olevan monella ongelmana läpinäkyvien tikkujen kanssa. Toivottavasti seuraavat tikut on paremmat! :D

      Poista
  3. Mistä muualta näitä tikkuja sais ku ebaysta?(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos suomalaista verkkokauppaa etsit, niin ainakin MiMaxilla näin jotain tikkuja :) Kannattaa katsastaa myös muut suomalaiset kynsijuttuja myyvät verkkokaupat!

      Poista
  4. eiks toho käy pistaasipähkinän kuori ja siihe liimattu coctail-tikku?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha, mikäs siinä jos tykkää askarrella. :D

      Poista