Sivut

torstai 2. heinäkuuta 2015

Blogin seuraamisessa ongelmia

Heippa ihanat! 

Olen muutamalta blogin lukijalta saanut nyt kommenttia, että blogin seuraamisessa on ilmennyt ongelmia. Ensinnäkin jostain syystä, jos liittyy Blogger lukijakseni (Google käyttäjäraati) Bloggerin oman widgetin kautta, saa lukulistalleen vain kasan Purkkimafian blogeja. Tätä ongelmaa ei pitäisi esiintyä blogin vanhoilla lukijoilla ja jos haluat liittyä blogini lukijaksi Bloggerin kautta nyt, tee se vain tämän linkin tai blogista löytyvien vaaleanpunaisten seurantapallojen kautta, jotka löytyvät sivupalkista. En tiedä mikä tämän ongelman aiheuttaa ja toivotaan että se korjaantuu pian itsestään, jotta saan laitettua "Liity lukijaksi" -widgetin pian takaisin.

Myös Bloglovinin kanssa on ongelmia toistaiseksi, sillä uusi osoitteeni ei ole vielä päivittynyt sinne, joten nyt feediini tulee sitten kaikki Purkkimafialaisten postaukset. Olen nyt kolme kertaa laittanut Blogloviniin viestiä ja toivotaan, että oikea osoitteeni päivittyy sinne pian, jolloin vain minun postaukset päivittyvät sinne. Itsehän en voi tälle asialle mitään, mutta koitan hiillostaa Bloglovinia niin kauan, että he muuttavat osoitteeni oikeaksi.

Pahoittelen suuresti tilannetta. Toivottavasti ette täysin menetä hermojanne tämän tilanteen kanssa!

16 kommenttia:

  1. Mulle muuten pamahti kanssa kauhea kasa bloggeriin purkkiksen blogeja, joita en todellakaan seuraa. Ja nyt niistä ei pääse eroon, argh! Eihän tää nyt sun vika ole millään muotoa. Mä oon muuten sun vanha lukija bloggerin puolelta ja silti sain tuon Purkkis-bugin :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No voi hemmetin hemmetti! Kiitos kun ilmoitit! Tää on kyllä tosi ikävää, että näin käy. Vaikka tämä ei mun vika olekkaan, niin silti harmittaa seuraajien puolesta että näin käy. :( Auttaako jos lisäät blogin uudestaan tämän postauksen linkin kautta? Mä itse kokeilin tuota ja silloin Purkkiksen postaukset hävisivät!

      Poista
    2. Mäkin kokeilin, mutta ei auttanut sekään! Mun bloggerin lukuluettelo on nyt ihan sekaisin, kun se heitti kaikki kuvatkin pois feedistä :). Jännityksellä seuraamme mitä seuraavaksi tapahtuu...

      Poista
    3. Hahaa! Mä sain bloggerin toimimaan :). Kävin manuaalisesti läpi asetuksista kaikki lukemani blogit ja siellä oli vielä piilossa sun purkkiksen osoite, jota ei näkynyt lukuluettelossa. Aika juili kaveri :). Otin purkkiksen osoitteen pois ja muut lähti iloisesti sen mukana eli kaikki kunnossa ainakin tässä osoitteessa!

      Poista
    4. Hei ihan mahtava juttu! ♥ Täytyykin mainita tästä myös jossain postauksessa erikseen, josko muilla on kanssa sama ongelma, että tuo Purkkiksen osote on jossain piilossa. :D

      Poista
  2. Täällä on ihan päinvastainen ongelma, blogit joita olen aina lukenut bloggerin kautta ja jotka ovat siirtyneet purkkimafiaan eivät näy enää postausfeedissä :<

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen ainakin manuaalisesti kopioinut jokaisen blogin uuden purkkiksen osoitteen "lisää blogeja luettavaksi" -kohtaan bloggeriin ja sitten käynyt poistamassa sen vanhan blogilinkin kunkin blogin kohdalta (koska muuten niitä on aika kaksi per blogi). Purkkiksen blogeja en enää osaakaan poistaa feedistä manuaalisesti, joten siellähän ovat kunnes keksin keinon :).

      Poista
    2. Joo sun täytyy Inna V lisätä Purkkiksen blogit manuaalisesti uudestaan Bloggeriin. Ne eivät siis automaattisesti siirry, jos olet ollut blogien lukijana ennen kuin ne ovat siirtyneet Purkkimafiaan. :) Ja Bunnytailnails kokeile tosiaan lisätä mun blogi uudestaan tän postauksen linkin kautta ja katso onnistuuko sillai! :)

      Poista
  3. On kyllä niin mystinen tapaus tämä, ettei mitään rajaa. :( Ärsyttävä sulle ja lukijoille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanoppa Jonna muuta! :( Harmittaa kyllä ihan pirusti! :(

      Poista
  4. Mulle kanssa yht'äkkiä pamahti hirveä kasa Purkkiksen blogeja lukulistalle, mutta toisaalta en ole käynyt uudelleen liittymässä sun lukijaksi. Tai siis luin sua Bloggerissa ennenkuin vaihdoit Purkkikseen ja lisäsin senkin blogin Bloggerin lukulistalle. Nyt kun muutit takaisin tänne, näyit automaattisesti mun syötteessä. Mutta tosiaan eilen tai toissapäivänä ihan out of nowhere melkein kaikki Purkkiksen blogit alkoivat näkyä Bloggerissa. Miten tää on edes mahdollista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo näköjään tuota ongelmaa esiintyy myös muilla, kuin juuri liittyneillä. Kokeile säkin lisätä mun blogi uudestaan tämän postauksen linkin kautta, josko sillä nuo Purkkiksen postaukset häviäisi! Näkyykö sulla feedissä kuitenkin normaalisti mun uudet postaukset vai näkyykö niitä ollenkaan? Ja mä en todellakaan tajua miten tää voi olla mahdollista.. Mun blogin kun ei pitäis mitenkään enää kuulua Purkkimafiaan..

      Poista
  5. Miulle tuli myös jostain Purkkiksen blogit feediin, vaikka en ketään niistä seuraa :D Mie lisäsin siun blogin, mutta ei ainakaan se auttanut mitenkään. Vielä ne siellä näkyy.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis ymmärsinkö oikein, että ne Purkkiksen blogit tuli sun feediin ennen kuin aloit seuraamaan mun blogia? Siis todella outoa, nyt on näköjään kaikki ihan sekasin. :D

      Poista
  6. Murrrr :( Kirjoitin myös omaan blogiin tästä, ja pommitin bloglovinia ties monellakohan maililla jo... :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sanoppa muuta! :( Mäkin oon laittanut sinne jo aika kiitettävän määrän maileja mutta ei, ei vieläkään mitään muutosta prkl. :D

      Poista